За більш ніж столітню історію автомобіля його конструкція не зазнала глобальних змін — постійно вдосконалюються окремі вузли і агрегати, але в цілому компонування як легкових, так і вантажних авто залишається незмінною. Так ні один транспортний засіб, оснащене двигуном внутрішнього згоряння, не може функціонувати без КПП — коробки перемикання передач, покликаної регулювати тягове зусилля, що передаються на провідні колеса.
Конструктивно КПП являє собою набір приводних шестерень різного діаметру, з допомогою яких підбирається оптимальне передавальне число для різних дорожніх умов і режимів роботи двигуна. Перемикання передач здійснюється вручну за допомогою важеля, за допомогою якого переміщують у потрібне положення приводну зубчасту муфту, або автоматично за допомогою гідротрансформатора, роботизованого приводу і т. п. При ручному перемиканні для переміщення муфти необхідно короткочасно від'єднати від трансмісії двигун — для цієї мети використовується зчеплення. Натисканням на педаль ведений диск в кошику зчеплення відводиться від ведучого, насадженого на вихідний вал двигуна, дозволяючи зробити перемикання без ризику пошкодити шестерні. Коли ж водій відпускає педаль зчеплення, диски під дією пружин знову змикаються і крутний момент через КПП і редуктор передається до провідним колесам.
Довгий час для вантажних автомобілів пропонувалася виключно механічна КПП з ручним перемиканням. Відмінність полягала переважно в числі швидкостей. Найбільше поширення одержали наступні види коробок передач:
Проте останнім часом провідні світові автовиробники все частіше встановлюють на вантажівки автоматичні коробки передач (АКПП). Колись їх вважали зайвою розкішшю, яка затребувана лише в преміум-класі, але з часом на перший план вийшли незаперечні переваги АКПП:
Не дивно, що на багатьох імпортних вантажівках сьогодні можна зустріти АКПП, а її обслуговування і ремонт не викликає труднощів у кваліфікованих фахівців професійного автосервісу.
Збільшення кількості передач в прогресивних моделях КПП — зовсім не примха конструкторів або данина модним трендам. Чим більше діапазон доступних швидкостей, тим простіше водієві підтримувати оптимальний режим роботи двигуна і таким чином економити дороге паливо, а також знижувати токсичність вихлопу до допустимих значень, щоб уникнути штрафів. Сучасні коробки передач вантажівок оснащуються мультиплікаторами, а також синхронізаторами, що забезпечують плавне перемикання без необхідності перегазовки. Що ж стосується довговічності і надійності, то механічні та автоматичні КПП в наш час мають практично однаковий ресурс. У більшості випадків поломки трансмісії стають наслідком недотримання правил експлуатації авто (перевантаження, неправильне включення передач, занадто тривалий вимикання зчеплення, недостатній рівень масла), а також порушення встановленого виробником регламенту техобслуговування.
Основними симптомами несправності трансмісії є сторонні звуки, утруднене включення передач і їх вибивання, ривки при русі, а також підвищений люфт важеля. Для оперативного вирішення проблем звертайтеся до фахівців СЦ ЛОНГРАН, які проводять тестування і комп'ютерну діагностику КПП і редукторів різних моделей, а також виконують їх професійний ремонт. Прямі поставки сертифікованих запасних частин від провідних виробників гарантують високу якість ремонту, дозволяють уникнути підробок і запропонувати клієнтам конкурентоспроможні розцінки на обслуговування автомобілів. Вибирайте професіоналів — відремонтований КПП в СЦ ЛОНГРАН буде заробляти гроші, а не створювати проблеми. Кожен день простою авто приносить великі збитки, тому ремонт виконується в стислі терміни.