Мабуть, кожному більш-менш технічно грамотній людині, навіть і не є автоаматором, в загальних рисах відомо, що таке гальмівна система (ТС). З'явилася вона ще на самих перших транспортних засобах, якими не завжди під силу обігнати і пішохода, не кажучи вже про кінних упряжках, і з плином часу постійно еволюціонувала, удосконалювалася з урахуванням стрімко зростаючої потужності двигуна і швидкості пересування.
Основними функціями гальм є уповільнення машини — плавне (аж до кінцевої зупинки) або ж різке (у разі екстреного гальмування), а також запобігання його переміщення при вимкненому двигуні. При цьому, незважаючи на подібне функціональне призначення, гальмівна система вантажівки істотно відрізняється від аналогічного вузла легкового авто. Зупинити багатотонну махину, що рухається з великою швидкістю, не так-то просто, тому в сучасних вантажних автомобілях використовуються відразу декілька частково дублюють один одного гальмівних систем:
Враховуючи масу і швидкості сучасних вантажівок, для ефективної роботи їх гальмах не обійтися без підсилювачів. На відміну від легкових авто, де найбільш поширеними є гальмівні системи гідравлічного типу, на автобусах та вантажному автотранспорті зазвичай використовуються пневматичні або ж електронні ТЗ. Пневматичні гальма приваблюють своєю простотою та надійністю. За допомогою компресора в спеціальні балони-ресивери закачується стиснене повітря, який при натисканні педалі гальма надходить в пневмокамери і через спеціальну діафрагму приводить в дію колісні гальмівні механізми. Таким чином для уповільнення авто використовується енергія, накопичена стисненим повітрям. Після відпускання педалі гальма поворотна пружина приводить систему в початковий стан, а відпрацьоване повітря викидається в атмосферу.
Довгий час вантажівки оснащені гальмівними механізмами барабанного типу, які функціонують за рахунок тертя об гальмівний барабан колодок, однак їх надійність і ефективність залишають бажати кращого, тому практично повсюдно на сучасних вантажних автомобілів європейського виробництва можна зустріти більш надійні дискові гальма. З ними прекрасно поєднуються прогресивні електронні системи безпеки EBS, допомагають у кілька разів скоротити час реакції порівняно з традиційними гальмами і суттєво зменшити гальмівний шлях. За рахунок оптимального розподілу гальмівного зусилля в електронних системах підвищується стійкість вантажівки і він залишається керованим в будь-якій ситуації, а також зменшується стирання гуми і знос деталей гальмівної системи. При цьому пневматична МС також може використовуватися в якості резервного контуру і використовуватися при будь-яких неполадках у роботі електроніки.
Гальма є, безумовно, найбільш відповідальним агрегатом будь-якого транспортного засобу і їх працездатність безпосередньо впливає на безпеку дорожнього руху, тому до обслуговування ТЗ всіх типів слід ставитися дуже відповідально. Великою перевагою електронних МС є функція самодіагностики EBS, автоматично виявляє помилки і записує їх коди в пам'ять контролера. При підключенні до діагностичного комп'ютера СТО вони виводяться на екран, дозволяючи сервисменам без праці визначити необхідний обсяг ремонтних робіт. Також в кожен гальмівний механізм вбудований датчик зносу колодок, який контролює їх стан і передає дані блоку керування для коригування гальмівного зусилля. При зносі колодок більше допустимого рівня, електроніка проінформує про це сигнальною лампою.
Щоб гальма Вашого авто завжди працювали ефективно і безвідмовно, регулярно відвідуйте спеціалізований сервісний центр ЛОНГРАН, фахівці якого виконують високоточну комп'ютерну діагностику, професійне обслуговування і ремонт гальмівних систем вантажівок різних марок. СЦ ЛОНГРАН є офіційним сервіс-партнером таких всесвітньо відомих виробників, як Knorr-Bremse і Wabco, що дає йому можливість проводити гарантійні ремонти і регламентне сервісне обслуговування гальмівних систем як електронних, так і пневматичних.