Нова гума коштує недешево, тому у багатьох автовласників виникає питання, чи варто міняти зношені шини, які виглядають цілком нормально і не мають серйозних зовнішніх пошкоджень. Зустрічаються і твердження про те, що зношування протектора приблизно наполовину не тільки не погіршує, але навіть покращує керованість авто за рахунок підвищення його жорсткості. Можливо, це певною мірою справедливо для чистого і сухого асфальту, а ось на мокрій дорозі лисі шини стають небезпечними внаслідок ефекту аквапланування. У сильну зливу автомобіль може стати некерованим вже на швидкості трохи більше 60 км/год, що загрожує серйозними наслідками.
При русі мокрим асфальтом колесо видавлює із зони контакту воду, яка викидається назовні через канавки протектора. Якщо їх перетину недостатньо для відведення всієї води, вона утворює прошарок між шиною та дорогою, внаслідок чого повністю втрачається зчеплення – як то кажуть, фахівці, машина «спливає». Крім цього, зношений протектор істотно змінює характеристики авто:
Будь-яка з цих проблем може призвести до трагічних наслідків, тому економити на заміні гуми не варто – адже це ціна безпеки.
На відміну від двигуна чи бортової електроніки, шини не вимагають складної діагностики для перевірки працездатності. Достатньо перед виїздом перевіряти відсутність здуття, порізів, тріщин та інших дефектів, періодично контролювати тиск, а також перевіряти висоту протектора одним із трьох способів:
Якщо ресурс покришок вже закінчується, настав час звертатися в професійний сервісний центр. Фахівці допоможуть підібрати найбільш оптимальний варіант для заміни, що дозволяє вкластися у виділений бюджет без погіршення найважливіших характеристик керованості автомобіля.
Крім своєчасної заміни лисої гуми , для безпечної їзди слід подбати і про те, щоб шини відповідали сезону . Навіть зовсім нові «літні» покришки не можна експлуатувати при негативних температурах, оскільки склад гуми підібраний з розрахунку на екстремальну спеку. На морозі вона дубіє і зчеплення з дорогою знижується до нуля. До того ж канавки у «літніх» шинах вузькі та миттєво забиваються снігом. У «зимових» шин протектор має особливу нарізку, збільшену глибину та отвори для встановлення шипів, завдяки чому покращується прохідність, а гума зберігає еластичність навіть у сильні холоди.