Силовому агрегату автомобіля доводиться працювати в непростих умовах – влітку постійно боротися з перегрівом в екстремальну спеку, а в сильні морози кожна спроба старту перетворюється на лотерею. Далеко не завжди вдається завестися з першої спроби, а зношування двигуна при холодному пуску істотно збільшується, що негативно позначається на його ресурсі. Вирішувати цю проблему можна по-різному. Хтось ставить авто на зиму в опалювальний гараж, а хтось взагалі не їздить у сильні холоди. Проте переважній більшості автолюбителів доводиться йти на компроміс та шукати оптимальні способи завестись без проблем після нічної стоянки на морозі.
Пошук вирішення проблеми найправильніше починати з аналізу причин, з яких вона виникає. Утрудненому запуску двигуна при низьких температурах сприяють такі негативні фактори :
Якщо моторне масло не відповідає сезону або вже повністю виробило свій ресурс, воно густіє на морозі і важко проходить вузькими масляними каналами. В результаті двигун деякий час змушений працювати взагалі без мастила, поки масло не розігріється і стане знову досить текучим.
Працюючи «на суху» знос шийки і підшипників коленвала, вкладишів шатунів та інших навантажених вузлів збільшується у рази. На думку фахівців, знос двигуна при холодному пуску приблизно такий самий, як і при пробігу 300...500 кілометрів. Оскільки для компенсації зниженої випаровуваності на морозі при запуску доводиться подавати збільшену порцію бензину, надлишки палива навіть при невеликому зносі поршневих кілець потрапляють у масло, що призводить до погіршення його властивостей. Значно збільшується і навантаження на АКБ – щоб провернути колінвал на морозі, стартеру доводиться долати опір застиглої мастила, споживаючи для цього набагато більше енергії.
Найбільш ефективний спосіб знизити зношування двигуна і АКБ взимку – уникати запуску без прогріву. І тому існує кілька перевірених способів:
Для надійного старту в морози бажано щодня перевіряти зарядженість акумулятора, а перед запуском його потрібно прогрівати, на кілька хвилин, включаючи ближнє світло. Якщо антифриз часто доливали воду, перед настанням холодів його потрібно замінити, інакше в надто розведеної ОЖ можуть утворитися кристали льоду, здатні пошкодити систему охолодження.