Про багато несправностей авто можна здогадатися щодо змін у роботі його систем, навіть і не вдаючись до діагностики. Наприклад, за кольором диму, який виходить при пуску з вихлопної труби, можна встановити, чи в справному стані знаходиться двигун. Якщо все в нормі, то диму буде зовсім небагато, а через три-п'ять хвилин, у міру нагріву, вихлоп має стати практично прозорим. Густий і добре помітний дим, що не зникає навіть при повністю прогрітому двигуні, – явна ознака несправності. Якщо він має синій колір, це означає, що зносилася ЦПГ і в камеру згоряння протікає моторне масло. Білий густий дим – це пара і причин його утворення може бути кілька.
Взимку шлейф білого серпанка, що тягнеться за вихлопною трубою, – цілком нормальне явище. Гарячі вихлопні гази містять певну кількість вологи, яка конденсується на холоді і перетворюється на пару. Якщо ж подібне спостерігається і у теплу погоду, причину слід шукати наступним чином:
При цьому витік антифризу проявляється чисто білим густим димом, а в інших випадках він зазвичай має сіруватий або синюватий відтінок.
З усіх видів неполадок, розгерметизація системи охолодження здатна призвести до найбільш небезпечних наслідків, тому часто поява білого диму говорить про необхідність якнайшвидше відвідати сервісний центр. Попередній діагноз можна поставити на підставі таких симптомів:
Самостійно впоратися з подібною проблемою практично неможливо – усунути витоки ОЖ можна лише на спеціалізованій СТО, а за наявності в блоці циліндрів великих тріщин може знадобитися його заміна.
Здавалося б, що тут серйозного можна доливати антифриз і ще деякий час поїздити, не звертаючи уваги на білий дим. Однак попадання достатньо великої кількості рідини в камеру згоряння може спровокувати гідроудар. При перегріванні вода перетворюється на пару, виділяючи додаткову енергію, у своїй нерідко відбувається руйнація поршнів, пошкодження компресійних кілець і деформація клапанів. Зношування ЦПГ, про яке свідчить синій дим, не настільки небезпечний для двигуна, проте в ньому містяться високотоксичні незгорілі частинки моторного масла, що забруднюють навколишнє середовище.