Кондиціонер входить до базового оснащення практично всіх нових автомобілів, представлених на нашому ринку. Цей складний агрегат відповідає за створення комфортних умов у салоні, проте для безвідмовного функціонування потребує регулярного професійного обслуговування. Зокрема, заправка автомобільного кондиціонера для машин, вік яких перевищує 5-7 років, повинна проводитися щороку, зазвичай перед початком весняно-літнього сезону. При цьому багато автолюбителів вважають подібну рекомендацію надмірно затратною — якщо система кондиціювання працює без проблем, то навіщо витрачати гроші та час на її заправку?
Як і інші вузли автомобіля, кондиціонер під час роботи постійно зазнає впливу вібрації, температурних перепадів та інших несприятливих факторів, що істотно впливають на його ресурс. В результаті відбувається витік холодоагенту (фреону), який може бути викликаний наступними несправностями:
При цьому втрата порівняно невеликого обсягу фреону відразу не відбивається на ефективності охолодження повітря, проте при зниженні рівня холодоагенту погіршується змащування клапанів і сальників, а також зростає навантаження на компресор, що з часом призводить до остаточного виходу з ладу кондиціонера.
Уникнути проблем допоможе регулярна діагностика системи кондиціювання, у ході якої перевіряється як стан усіх її компонентів, і рівень фреону. Якщо за результатами діагностики приймається рішення про заправку, вона провадиться у кілька етапів:
У сервісних центрах заправка кондиціонерів проводиться на автоматизованому обладнанні, яке без участі людини проводить усі необхідні операції згідно з обраною програмою.
Розцінки на діагностику та заправку автокондиціонера залежать від обсягу виконуваних робіт. Найдешевше обійдеться проста заміна холодоагенту, якщо під час перевірки не буде виявлено жодних несправностей, які потребують ремонту. При великому пробігу автомобіля може знадобитися заміна зношених клапанів або поглинача вологи, вбудованого в систему. Також при кожному обслуговуванні кондиціонера рекомендується проводити антибактеріальну обробку випарника та перевіряти стан салонного фільтра. Постійна вологість на поверхні випарника є відмінним середовищем для розмноження мікробів - якщо регулярно не очищати його, в салоні з'являється неприємний запах затхлості і цвілі, якого складно позбутися.