Заповітрювання паливної системи - досить поширена проблема, характерна для авто з пробігом. Повітря в паливну систему дизеля може потрапити через нещільність кришки фільтра, негерметичні прокладки ТНВД або зношені трубки. При несправності зворотного клапана, коли дизпаливо стікає в бак після вимкнення двигуна, система також поступово заповнюється повітрям, внаслідок чого завестися часом виявляється непросто, особливо після тривалої стоянки. Що ж до насоса, то він може випадково захопити повітря при критично низькому рівні пального в баку і позбутися його буде найскладніше.
У занедбаних випадках сильно завозят дизель навідріз відмовляється заводитися, причому не тільки стартером, але навіть і з буксира або штовхача. Однак присутність навіть порівняно невеликої кількості повітря уважний водій може визначити за такими ознаками:
Зрозуміло, подібні симптоми характерні і для багатьох інших несправностей, проте починати діагностику дизеля раціонально саме з пошуку повітря в системі живлення.
Найпростіший спосіб перевірки не вимагає навіть поїздки до сервісного центру. Якщо при тривалому прокручуванні стартером дизель не заводиться, але з труби виходить хоча б невеликий вихлоп, значить проблему потрібно шукати не в повітрі. Мікротріщини в паливних трубках можна помітити і при візуальному огляді жирних плям солярки. Працездатність ТНВД зазвичай перевіряють на СТО, запитуючи його з окремої ємності з пальним в обхід штатної системи харчування. Нерідко видалити повітря з насоса вдається через дренажний штуцер, підключений до зворотної магістралі - від'єднавши трубку, включають стартер і повітря виходить разом із невеликою кількістю дизпалива.
Впоратися із заповітрюванням системи живлення дизеля самотужки практично неможливо. Відчутний ефект дає лише усунення причини підсмоктування з подальшим прокачуванням на професійному устаткуванні, яке є у спеціалізованому сервісному центрі. Локальне стравлювання повітря з трубок чи насоса, їх промивання у гаражних умовах тощо. є лише тимчасовим вирішенням проблеми. При цьому повітряні пробки або вода в дизпаливі можуть вивести з ладу механізм плунжерний ТНВД, тому ігнорувати несправність не варто. Для захисту системи живлення від води її варто доповнити фільтром-відстійником, не заправлятися на сумнівні АЗС і не їздити з порожнім баком, щоб насос випадково не захопив повітря.