Кожному автолюбителю відомо, що шини бувають літні та зимові, проте далеко не всі наші співвітчизники точно розуміють, чим вона відрізняється і навіщо потрібно міняти шини з настанням холодів. Ті, хто часто виїжджає за кордон, знають — у країнах Європи діють дуже жорсткі закони про сезонну зміну шин і їзда на «неправильній» гумі загрожує значним штрафом. В Україні ж ПДР регламентують поки що лише допустиму висоту протектора та відсутність пошкоджень, надаючи автовласникам самостійно вирішувати, на якій гумі їздити і коли її міняти. В результаті чимало водіїв лише потрапивши у ДТП розуміють, наскільки серйозно потрібно ставитись до вибору шин.
Найчастіше зимова гума на вигляд не надто й відрізняється від літньої, тому у тих, хто слабо розуміється на суті питання, можуть виникнути сумніви — навіщо платити дорожче, та ще й витрачати час на «перевзування». Справа в тому, що у зимових шин зовсім інший склад матеріалу, спеціально розрахований на сильні морози, а літні навпаки — краще витримують вплив високих, а не низьких температур. На морозі літня гума твердне, радикально змінюючи поведінку авто:
Оскільки законів про сезонну зміну шин у нашій країні немає, орієнтуватись доводиться на рекомендації виробників гуми, а також враховувати поради досвідчених водіїв. Відомі шинні бренди в посібниках з експлуатації вказують мінімально допустиму температуру повітря для літніх шин у межах +100С…+70С — якщо термометр показує менше, настав час вирушати на шиномонтаж СЦ Лонгран за зимовою гумою. І відкладати не варто — погода змінюється швидко. Вдень може бути ще тепло, а вночі вже й заморозки, тож коли вранці машина починає ковзати на підмерзлих калюжах, усі дружно вирушають на перевзуття і черга часом розтягується на цілий квартал.
Чи є температура головним критерієм для встановлення відповідних сезону шин? Зовсім ні — чимало автолюбителів змінюють гуму просто за календарем, у жовтні встановлюючи зимові шини, а у квітні переходячи на літні. На знос протектора це ніяк не впливає — літньої спеки восени не буває, а різке похолодання ніколи не застане зненацька. Орієнтуватися на погодні умови слід лише в тому випадку, якщо Ви використовуєте гуму, що шипується. Вона розрахована на їзду по утрамбованому снігу, який охолоджує шипи, а на сухому асфальті вони перегріваються, розхитуються і швидко випадають із гнізд, тому для малосніжної зими краще вибрати зимові шини, але без шипів.