Стартер один із головних елементів в роботі двигуна легкового автомобіля. І якщо він раптом виходить із ладу, то це може призвести до неприємних наслідків. Наприклад, машина може просто не завестися. Та добре якщо це станеться на власному подвір'ї, але випадки бувають різні. Тому власнику авто слід завжди проходити діагностику для того, щоб уникнути таких проблем та завжди бути впевненим у працездатності цієї деталі.
Однак, помітити погіршення роботи стартера можливо завчасно. Для цього слід звертати увагу на деякі сигнали які він буде подавати. До прикладу він буде значно довше робити старт, або в авто будуть помітні дивні нехарактерні стуки при запусках мотора. Та існує багато інших знаків які свідчать про те що прийшов час робити ремонт стартера. Неполадки можуть виникнути в таких частинах мотора:
В тому випадку якщо проблема роботи стартера зв'язана із тяговим реле або електромотором це буде видно виходячи з первинної діагностики проводів та акумулятора. Якщо секрет зламу не знайдено, доведеться знімати стартер та робити його перевірку в інший спосіб.
Починати необхідно перевіряючи стартер на очевидні нескладні поломки. Якщо пристрій працює злагоджено, то після отримання сигналу тягове реле передає знак в обгонну муфту. Вона своєю чергою висовується та змушує обертатись шестерню. Перевірку проводять за допомогою змикання контактів. Таким чином стає зрозуміло чи проблема в реле і пошук неполадок буде продовжено. Та навіть коли буде виявлено що шестерня не крутиться тут не обійтись без досконалої перевірки обмотки й ротора. Краще за все це зробити у кваліфікованих робітників та заказати діагностику в автосервісі. Адже проводячи ремонт стартера, ціна роботи буде заощадженням найціннішого ресурсу – часу.
Перевірку щіток виконують в різні способи які можна проводити як самостійно, так і в авто майстерні. За допомогою спеціально створених для цього пристроїв, або використовуючи підручні засоби.
Перед тим як робити перевірку щіток необхідно розібрати та зняти щіткові тримачі. Проводять візуальний огляд усіх елементів стартера. Так пошкодження однієї деталі призводить до несправності інших. Адже несправність може бути у втулках, які діючи на ротор призводять до його некоректної роботи. Та впливають на стан щітки.
Мультиметр – це обладнання яке перевіряє чи відбувається замикання і якщо це так, то ламання сталося саме у щітках. Також перевірку роблять за допомогою омметра або звичайної лампочки. Її приєднують з обох боків. І якщо вона не випромінює світло, то це означає що щітки справні.
Зазвичай для того, щоб перевірити як працює ротор, використовують випромінювання струму під впливом якого він повинен рухатись без допомоги реле. Коли цього не станеться висновок наступний: із ротором стартера щось не так. Потрібно детальне розв'язання цієї проблеми. Якщо водію складно з усім розібратись самостійно можна звернутися в авто майстерню та зробити ремонт стартера у місті Буча. Там робітники зможуть поставити “діагноз” стартеру автомобіля. Зазвичай виділяють наступні складові поломки ротора.
Продивившись усі деталі стартера потрібно звернути увагу на будь-які зміни. До прикладу, в колекторі можуть засмітитись смужки, або ламелі перестають працювати належним чином утворюючи з'єднання півника із контактами. Таким чином ці здавалося б дрібні деталі погано впливають на роботу стартера.
Для перевірки працездатності бендикса використовують лещі. Затискаючи таким чином обгінну муфту, крутять її в різні сторони. І якщо це вдається, то причина несправності в цієї деталі, тому що при правильній роботі бендикс крутиться лише в одну сторону. Інколи причиною поломки можуть бути стерті зуби шестерні, або їх залягання. Це буде виявлено якщо робити розбір пристрою.
Насправді процес тестування обмотки стартера відбувається також шляхом використання лампочки. Приєднавши її до обмотки та корпусу стартера вона не повинна подавати прояви світла. Адже ця система в справному вигляді блокує передачу струму. Якщо обмотку перевіряти омметром, то в ідеалі показники 10 ком є допустимими. Таким чином тестують й обмотку ротора. Задля швидкого отримання відповіді чому не працює стартер використовують лампочку. Але для отримання більш точного результату потрібно скористатися мультиметром.
Відбувається це наступним чином: розбирають стартер, чистять поверхню корпусу від часточок забруднення, край тестера кріплять до якоря, а інший до смужки колектора. Якщо все добре, то показник тесту складає не менше 10 ом.
Якщо дотримуватись усіх правил, навіть новачок у справі автомобілів зможе виконати поверхневу діагностику та виправити неполадки. Але важливо пам'ятати, що завжди легше попередити проблему чим потім вирішувати. Так потрібно звертати уваги на зайві звуки у роботі мотора, та інші підозрілі моменти. А в випадку серйозних поломок можна завжди звернутися по допомогу до досвідчених автослюсарів які зроблять ремонт генераторів і стартерів якісно та в найкоротші строки. Регулярно робити діагностику та бути завжди в курсі усіх неполадок зв'язаних з роботою авто.