Кожний водій добре знає, що для безпеки руху треба регулярно перевіряти на СТО гальмо, стежити за тиском в шинах, перевіряти ступінь зносу протектора та інші важливі параметри. Але ж далеко не всім відомо, що амортизатори теж потребують до себе особливої уваги і їх діагностику треба проводити при кожному плановому відвідуванні станції техобслуговування. Не дуже досвідчені люди можуть запитати — а навіщо це робити, якщо машина їде плавно, не розгойдується, ніде нічого не стукає і масло не тече. Проте ефективність роботи амортизаторів поступово знижується ще задовго до того, як проявляються симптоми критичного зносу, які свідчать вже про повний вихід з ладу цього важливого вузла.
Щоб зрозуміти, яку важливу функцію виконують демпфуючі елементи підвіски автомобіля, треба ознайомитися з основними принципами їх роботи. Працюючи разом з пружинами чи ресорами, амортизатори стримують небажані коливання важелів і тим самим запобігають розгойдуванню авто на нерівностях дороги. Але головним завданням амортизатора є забезпечення щільного контакту між колесом та дорогою. Якщо його не буде, машина втратить керування та не зможе ефективно гальмувати, тому їздити зі зношеними демпферами не тільки некомфортно, але й дуже небезпечно.
Досвідчені автолюбителі називають багато ознак, за якими можна самостійно визначити наявність проблем з амортизаторами:
Проте більшість з перелічених симптомів проявляються вже при досить значному зносі демпфуючих елементів і вони сигналізують про те, що невдовзі амортизатор може повністю вийти з ладу. А наслідки їзди з несправною підвіскою бувають дуже серйозними — від недешевого ремонту, коли разом з амортизаторами доводиться міняти погнуті важелі чи зношені пружини, до навіть і ДТП, якщо авто на високій швидкості потрапить колесом у яму. Народна мудрість правду каже, що проблему дешевше попередити, ніж виправляти наслідки власної недбалості. Достатньо регулярно відвідувати станцію техобслуговування Лонгран та проводити діагностику підвіски авто, щоб бути впевненим у її надійній та ефективній роботі. На діагностичному стенді амортизатор випробують, імітуючи різні режими їзди через вертикальні коливання коліс з різною амплітудою. Оцінюючи реакцію демпферів, комп’ютер з точністю підраховує ступінь їх зносу і навіть вказує у процентах ресурс, що залишився. За результатами діагностики спеціаліст зможе дати пораду, чи можна ще їздити з такими амортизаторами, або ж їх потрібно негайно змінювати. Ремонт підвіски також краще доручити досвідченим майстрам СЦ Лонгран — вони допоможуть підібрати оптимальні за характеристиками амортизатори та кваліфіковано їх встановлять, що не завжди в змозі зробити гаражні механіки. При цьому треба пам’ятати, що амортизатори змінюються тільки попарно, а ще краще поміняти одразу усі демпфери, особливо якщо пробіг авто наближається до стотисячної відмітки.